Plany Sówek na najbliższy tydzień.

Temat tygodnia:

W SKLEPIE

We wtorek o godzinie 8.35 odbędą się zajęcia otwarte z języka angielskiego, na które zapraszamy rodziców.

W tym tygodniu czeka na nas przyporządkowywanie do różnych rodzajów sklepów rzeczy, które można w nich kupić. Doskonalenie umiejętności liczenia. Zapoznamy się z pieniędzmi. Będziemy ćwiczyć określenia: na górze, na dole, obok, za, przed, pod, nad. Nasze zabawy „w sklep” będą miały na celu przygotowywanie do życia w grupie społecznej przez wdrażanie do spokojnego oczekiwania na swoją kolej. Wzbogacimy słownika o nazwy sklepów, zapoznanie z pracą ekspedientki, poznawanie polskich środków płatniczych, kształtowanie rozumienia sensu kupna, sprzedaży i płacenia, dostrzeganie różnic między małymi osiedlowymi sklepikami a dużymi marketami.

W zeszłym tygodniu poznaliśmy różne urządzenia techniczne. Dzieci 5-letnie poznały samogłoskę E.

W sklepie
Gdy do sklepu idziesz,
czy to z mamą, czy to sam,
stań u progu i dzień dobry
powiedz do znajomych pań.
One chętnie cię obsłużą,
gdy tylko poprosisz,
lecz pamiętaj podziękować
miłej pani Zosi.

„W sklepie” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.
W sklepie
W ogromnym, ogromnym sklepie z zabawkami (dzieci językiem wolno zataczają jak największe
koło wokół szeroko otwartych ust) znajdziemy mnóstwo poustawianych towarów.
Część zabawek leży na górnych półkach (wyciągają do góry czubek języka i dotykają kolejno:
miejsca nad górną wargą i środka górnej wargi, usta mają szeroko otwarte – ćwiczenie powtarzają 3 razy). Są to układanki i gry dla starszych dzieci.
Zabawki na półkach środkowych to klocki i pluszaki (dzieci wskazują górne i dolne zęby czubkiem języka po 3 razy).
A na samym dole, na dolnych półkach stoją pięknie poustawiane roboty i autka (językiem dotykają dolnej wargi i sięgają do „najniższej półki”, czyli brody).
Po bokach stoją stojaki: z prawej strony stojak na czasopisma dla dzieci (dzieci sięgają językiem do prawego kącika warg, jak najdalej), a z lewej strony – stojak z komiksami (językiem sięgają do lewego kącika warg, jak najdalej).
Trochę dalej stoi ogromny regał z trzema półkami – to regał z lalkami (wyciągają czubek języka do góry i dotykają kolejno: miejsca nad górną wargą, środka górnej wargi i górnych zębów – ćwiczenie powtarzają 3 razy)!
Na samym dole, na podłodze poustawiane są łóżeczka, kołyski i wózki dla tych lalek (otwierają szeroko usta, językiem poruszają „po podłodze” – za dolnymi zębami).
W takim sklepie chyba każde dziecko chciałoby codziennie robić zakupy!

gorki