Nasze plany.

Przez najbliższe dwa tygodnie „Sówki” będą bawić się z jesienią.

W środę Sówki będą występować dla Jeżyków z okazji Pasowania na Przedszkolaka.

W piątek dzieci, które będą miały ochotę mogą przynieść do przedszkola obraną marchewkę i jabłka oraz buraki.

Z tych produktów przygotujemy sok. A wszystko po to by być zdrowym tej jesieni.

Znalezione obrazy dla zapytania kasztany jesień

W tym tygodniu…
Poznamy nowe zabawy i wierszyki dotyczące jesieni. Będziemy odpowiadać na jesienne zagadki. Czekają na nas ćwiczenia oddechowe „Listki na wietrze”, które mają na celu wdrażanie prawidłowego toru oddechowego, regulowanie siły wydechu, poszerzanie wydolności oddechowej płuc. (zachęcamy do ćwiczeń również w domu). Posłuchamy wiersza „Cztery kasztany”- będziemy używać liczebników porządkowych (pierwszy, drugi itd.), a później pani będzie robić psikusy i zamieniać miejsce kasztanów. Ciekawe czy się nie pomylimy z określaniem ich miejsca w szeregu? Na kasztanach będziemy w tym tygodniu również grać. Poznamy zabawę umuzykalniającą: „Kto ma w ręku kasztan?”.
Jeżeli tylko pogoda na to pozwoli to w naszym przedszkolnym ogrodzie zamierzamy poukładać jesienne kompozycje. Będziemy prowadzić obserwacje przyrodnicze w ogrodzie- omawiać budowę drzewa: pień, konary, gałęzie,liście; dotykać kory drzewa i określanie jej cech: szorstka, twarda. Będziemy ćwiczyć posługiwanie się nazwami drzew: kasztanowiec, dąb, brzoza, klon. W planach mamy również spacer do parku na Górnym Borze. Poznamy rolę, jaką odgrywają parki w miastach.

Dzieci pięcioletnie w tym tygodniu poznają graficzny zapis cyfry 4 oraz literkę L jak LIS. Zachęcam serdecznie rodziców do zabaw z dziećmi w sylabizowanie i określanie pierwszej głoski w wyrazie.

Jesienne liście” – ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej w oparciu o tekst Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.

Czy wiecie, co potrafią jesienne liście? Niektóre z nich jeszcze całkiem mocno trzymają się gałęzi (języki mocno przyklejone do podniebienia, wargi otwarte), a gdy powieje silny wiatr (głęboki wdech przez nos, silny wydech przez usta) listki na gałęziach rozmawiają szu – szu – szu (dzieci powtarzają onomatopeję, N. zwraca uwagę na układ narządów artykulacyjnych: wargi wyciągnięte do przodu jak ryjek, język uniesiony do wałka dziąsłowego za górnymi zębami). Są też listki, które oderwały się już od gałęzi i na silnym wietrze (głęboki wdech przez nos, silny wydech przez usta) wirują (język wolno krąży po linii warg, zataczamy koło raz w jedną, raz w drugą stronę). Inne listki już spadły – leżą pod nogami przechodniów na chodnikach i czekają na dzieci, które przechodząc będą szurały butami szuch – szuch – szuch (dzieci powtarzają, N. zwraca uwagę na prawidłową realizację dźwięku sz – j.w.). A czy wiecie, co można zrobić z jesiennych liści? Można je pozbierać, żeby ułożyć kolorowy bukiet (czubek języka dotyka kolejno punktów na górnej wardze – zbieramy po jednym listku). Można też je zasuszyć i wkleić do zielnika (płaski język nieruchomo leży między wargami), można nimi szeleścić szu – szu – szu (powtarzamy j.w.) lub odrysować na kartce (czubek języka rysuje na podniebieniu kształt liścia).

„W kasztanowym lesie „
1. W kasztanowym mieście
wszystko jest z kasztana:
kasztanowe drzewa
szumią tu od rana,
kasztanowe chmury
płyną ponad miastem,
słońce jest zielone,
śmieszne i kolczaste.

Ref.: Kasztanowy konik,
kasztanowy bat,
na koniku kasztanowym
pojedziemy w świat.
Na koniku kasztanowym
pojedziemy w świat.

2. W kasztanowym mieście,
w kasztanowy ranek,
każdy na śniadanie
je kasztanów dzbanek,
a listonosz stary
zawsze oczywiście
nosi zamiast listów
kasztanowe liście.

Ref.: Kasztanowy konik…

Znalezione obrazy dla zapytania kasztany jesień

gorki