W tym tygodniu…
ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA
W tym tygodniu…
Już w czwartek odwiedzą najukochańsi goście, mowa oczywiście o Babciach i Dziadkach.
Rodziców chętnych do pomocy prosimy o zgłaszanie się do wychowawcy.
Bardzo prosimy o ćwiczenie z dziećmi wierszyków na Jasełka oraz z życzeniami dla babć i dziadków.
W AKTUALNYM NUMERZE GŁOSU ZIEMI CIESZYŃSKIEJ ZNALEŹĆ MOŻNA ZDJĘCIE NASZEJ GRUPY.
– budzenie uczucia szacunku i przywiązania do babci i dziadka, rozwijanie postawy szacunku dla starszych pokoleń;
– kształtowanie potrzeby sprawiania przyjemności bliskim osobom;
– nabywanie wiary we własne możliwości – przezwyciężanie kłopotów językowych podczas mówienia rymowanek;
– poznanie graficznego obrazu głoski w;(dzieci pięcioletnie);
Piosenka: Wszystkie dzieci dobrze wiedzą
sł. i muz. Joanna Bernat
1. Gdy zabawki porozrzucam, moja mama złości się.
A gdy nie chcę ich pozbierać, wtedy już jest bardzo źle.
Ale babcia mi pomoże poukładać klocki w mig.
Za to wszystko, Droga Babciu, chcę Ci podziękować dziś.
ref. Wszystkie dzieci dobrze wiedzą
i się bardzo szczycą tym,
że do babci i do dziadka
zawsze można iść, jak w dym.
Bo dziadkowie oraz babcie,
choć uwierzyć trudno w to. kochają swe wnuczęta
tak, jak mało kto.
2. Gdy zabawka się zepsuje, tata mało czasu ma.
Dziadek sam ją zreperuje. Naprawioną wnet mi da.
I zabierze mnie na spacer gdy jest ładny, ciepły dzień.
Za to wszystko, Drogi Dziadku, dziś Ci podziękować chcę.
ref. Wszystkie dzieci dobrze wiedzą… itd
Zabawa logopedyczna, którą można również wykorzystać do ćwiczenia w domu:
Niespodzianka dla Babci i Dziadka
Patrycja Siewiera-Kozłowska
Dla kochanej mojej Babci i Dziadka drogiego
Zrobię dzisiaj niespodziankę z czegoś przepięknego!
Może portret namaluję na pięknym papierze?
Babcia będzie tam królewną, a Dziadek – rycerzem! (czubek języka jak pędzel – maluje podniebienie; kolor
farby zmieniamy na dole jamy ustnej za dolnymi zębami, ćwiczenie powtarzamy kilka razy)
A ja zrobię tysiąc kwiatów (język dotyka wolno każdego ząbka z osobna – liczymy kwiaty)
Z bibuły i wstążek (czubek języka rysuje długą wstążkę dookoła warg)
Lub ze złota i z brylantów – zakładkę do książek!
Ja – laurkę piękną zrobię – na niej będzie tęcza (czubek języka rysuje łuk na górnej wardze)
Złote słońce, piękne kwiatki, a nad nimi serca!
Wytnę serca nożyczkami (ciach ciach – powtarzamy onomatopeję)
I ozdobię włóczką (język krąży po zamkniętej jamie ustnej jak kłębek włóczki)
A ponadto, daję słowo – będę grzeczną wnuczką! (rozciągamy wargi w szerokim uśmiechu)
A ja Babci i Dziadkowi dam całusów chyba z tysiąc (cmokamy głośno wargami kilka razy),
Bo ich kocham bardzo mocno – to wam mogę przysiąc!