EASTER ENGLISH

Na początek prezentacja z podstawowym słownictwem, związanym z Wielkanocą.

Gdy dzieci opanowały już słownictwo, zachęcamy do poruszania się przy piosence „The way the bunny hops”. Piosenka motywuje do skakania, marszczenia noska jak zajączek i zaginania uszu. Link do utworu podajemy poniżej:

Kolejna propozycja, to utwór bardzo energiczny, który motywuje do ruchu całe ciało. Zadaniem dzieci jest naśladowanie szalonego tańca zajączków:

Propozycja dla fanów „Hokey, pokey”, w wydaniu wielkanocnym. Dzieci mogą do piosenki stworzyć sobie zajęcze uszy i ogonki wg własnego pomysłu. https://www.youtube.com/watch?v=X2HL2oR94Sw

Kolejna piosenka to uwielbiana przez starszaki zabawa, w opuszczanie przy śpiewaniu kolejnych literek wyrazu „bunny” i zastępowanie ich wyklaskiwaniem.

Poniżej znajduje się obrazek, przedstawiający poszukiwanie wielkanocnych pisanek tzw. „Easter egg hunt”. Zadaniem dzieci jest po angielsku:

– policzyć jajeczka na obrazku

– podać kolory znalezionych jajek

– odnaleźć zajączka

Obrazek można też pobrać: https://drive.google.com/file/d/1tqGcYFdW_pbjko8pB5qh1csJNMjAd9CP/view

Do kolejnej zabawy będziemy potrzebować 5 zajączków, które można założyć na palce. Jedna z propozycji wykonania prostych zajączków z serwetki lub chusteczki, dostępna jest w linku poniżej. Dzieci mogą oczywiście stworzyć zajączki według własnego pomysłu.

https://pl.pinterest.com/pin/391179917634283999/

Dzieci nakładają 5 zajączków na paluszki i podskakują w rytm utworu: https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ na słowa „one Little bunny hopped away” zrzucają jednego zajączka z palca, a następnie podają liczbę zajączków jaka im została.

Kolejny utwór pozwoli nam utrwalić liczenie do 10 w wielkanocnym klimacie. A propozycja realizacji jest dowolna. Można pobrać 10 zajączków ze strony twinkl https://www.twinkl.pl/resource/t-w-5336-numbers-0-31-on-easter-bunny-rabbit lub dzieci mogą narysować 10 różnych zajączków albo mogą dorobić dodatkowych 5 zajączków do tych, z poprzedniej zabawy. Najpierw dzieci, zgodnie z treścią utworu przeliczają kolejno swoje zajączki, a następnie wykonują ruchy podane w tekście: podskakują obunóż, biegną, spacerują i przeskakują z nogi na nogę. https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Następny utwór może być propozycją zabawy dla całej rodziny. Niezbędne będą do niej obrazki zajączków, wykonujących różne ruchy oraz utwór „Easter Basket”. Obrazki umieszczone są na zdjęciu poniżej ale dzieci mogą też samodzielnie narysować obrazki wg wzoru. Aby urozmaicić zabawę, obrazki można włożyć do plastikowych jajek po Kinder niespodziance. Jeśli dzieci nie posiadają plastikowych jajek, wykonane wcześniej obrazki można po prostu poskładać tak, żeby nie było widać, co ukryte jest w środku kartki. Następnie obrazki lub jajka wrzucamy do koszyka, który podajemy sobie z rąk do rąk w rytm utworu. Kiedy utwór się skończy, osoba która trzyma koszyk, odkrywa obrazek i wykonuje zgodne z nim ruchy. Jeśli posiadamy małą rodzinę, możemy wysypać jajka lub obrazki na podłogę i dziecko może krążyć wokół nich. Gdy rodzic zatrzyma utwór, dziecko wybiera obrazek znajdujący się najbliżej niego.  Zachęcamy też do śpiewania 🙂

źródło: Bliżej Przedszkola nr 3, marzec 2018.

Propozycją do wspólnej gry z dziećmi jest wielkanocne memory i domino, które można pobrać:

https://drive.google.com/file/d/1-orTdRxBL2BccuO_ZXH0Xrw5j1jHWpl5/view

https://drive.google.com/file/d/1Rb2XJwD1URMdL-Ky1Br5el0HclPmQDiP/view

Ze strony pewnamama.pl można pobrać wielkanocne dobble, dzięki którym dzieci utrwalą nie tylko wielkanocne słownictwo ale powtórzą też inne wyrazy, poznane w ciągu całego roku. Na końcu pliku podane jest całe słownictwo zawarte w grze. http://www.pewnamama.pl/2020/03/wiosenno-wielkanocna-wersja-dobble-do.html

Na koniec dzieci włączając poniższy link, mogą sprawdzić swoją wiedzę z zakresu „Easter”, zobaczyć gdzie zajączek chowa jajka oraz utrwalić umiejętność liczenia.

Na podsumowanie tematu, dla chętnych do posłuchania „Historia wielkanocnego zajączka”.

gorki