Zwierzęta na gospodarstwie

SÓWKI

  1. Na początek poruszajcie się do znanej Wam piosenki. Zachęćcie też rodziców lub rodzeństwo do wspólnej aktywności 🙂

SKACZEMY, BIEGNIEMY: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

2. „Wiejskie podwórko” – słuchanie wiersza.

W gospodarstwie wujka gwarno i wesoło.
Od samego rana piknik pod stodołą.
Baran z owcą beczą, krowa głośno ryczy.
A kurczaków tyle, że ich nikt nie zliczy.
Odeszły od kwoki, teraz piszczą, skrzeczą.
Gdy zobaczą kwokę, to do niej polecą.
Koza skubie trawę, sama je śniadanie.
Bo jej mąż pan kozioł stoi dziś przy sianie.
W tej ogólnej wrzawie słychać rżenie koni.
Kiedy się rozpędzą nikt ich nie dogoni.
Osioł patrzy z boku, nie wie co ma robić.
Też swą obecnością piknik chce ozdobić.
Wreszcie jest gospodarz, niesie coś pysznego.
Będzie więc jedzenie tutaj dla każdego.
Trawę dziś dostanie owca, koń i krowa.
Dla osiołka porcja też już jest gotowa.
Kogut oraz kury mają pyszne zboże.
To w niesieniu jajek na pewno pomoże.
Każdy uczestniczy w wesołej zabawie.
Kiedy się najedzą, odpoczną na trawie.

PYTANIA DO TEKSTU:

– Co odbywa się od rana pod stodołą wujka?
– Co robi baran z owcą?
– Co robi krowa?
– Co zrobiły kurczaki?
– Dlaczego koza sama skubie trawę?
– Jakie zwierzę rży?
– Gdzie stoi osioł?
– Co gospodarz przyniósł zwierzętom?
– Kto dostanie trawę?
– Kto zje ziarna zbóż?
– W czym pomoże kurom zjedzenie pysznego zboża?
– Co zrobią zwierzęta, gdy będą najedzone?

3. ODGŁOSY ZWIERZĄT  – zagadki słuchowe – warto  włączyć dzieciom odgłosy, bez pokazywania zdjęć:  https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

4. DZIEŃ DOBRY ZWIERZĄTKA – zabawa fabularyzowana usprawniająca narząd mowy. Podczas czytania tekstu wykonujemy z dziećmi ćwiczenia wskazane w nawiasach.

Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów). Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał (kukuryku). Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały (ko – ko – ko). Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami). Obudził się też piesek, zaszczekał (hau hau, hau). Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).
Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał (miau, miau), wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).
W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).Krowa zaryczała (muu, muu!), a koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie). A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry).

Źródło: https://boberkowy-world.blogspot.com/2014/04/w-wiejskiej-zagrodzie-literatura-do.html

5. KODOWANIE – wydrukuj karty i pokoloruj pola wg podanej instrukcji.

https://drive.google.com/file/d/1sXj23owUrH2nHK3hLdKx-80bLMK3psCu/view

6. KARTY PRACY https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIEJSKA-ZAGRODA-KARTY-PRACY.pdf

–> dodatkowo w karcie pracy nr 1 otocz pętlą niebieską kredką zwierzęta, które mają dwie nogi, a kredką zieloną, zwierzęta, które mają 4 nogi.

7. QUIZ! CO DAJĄ NAM ZWIERZĘTA WIEJSKIE? https://wordwall.net/pl/resource/1136064/co-daj%c4%85-nam-zwierz%c4%99ta-wiejskie

8. AKTYWNOŚĆ PLASTYCZNA

Na pewno w obecnej sytuacji posiadacie w domu rolki po papierze toaletowym. A skoro o zwierzętach mowa, zachęcamy Was do wykonania przybornika na biurko w kształcie psa.

źródło: https://www.facebook.com/przedszkolnepomyslyPP/

DLA DZIECI 6-LETNICH I CHĘTNYCH DZIECI MŁODSZYCH

Nasze obecne wydawnictwo umożliwiło nam korzystanie z niektórych zasobów online. Można drukować karty pracy i po kolei, dla przypomnienia, je rozwiązywać.

Strona ogólna do edukacji domowej wydawnictwa https://podrecznikarnia.pl/nauczyciel/edukacja-domowa.html

  1. GRAFOMOTORYKA https://podrecznikarnia.pl/images/edukacja-domowa/pdf/6-latek_grafomotoryka_cz1.pdf
  2. ZABAWY MATEMATYCZNE  https://podrecznikarnia.pl/images/edukacja-domowa/pdf/6-latek_Zabawy_Matematyczne.pdf
  3. ZABAWY Z LITERAMI https://podrecznikarnia.pl/images/edukacja-domowa/pdf/6-latek_Zabawy_z_literami.pdf
  4. GRAFOMOTORYKA DLA WSZYSTKICH DZIECI 🙂 https://podrecznikarnia.pl/images/edukacja-domowa/pdf/Pieciolatek-Razem-poznajemy-swiat-grafomotoryka.pdf

Dodatkowo, warto zajrzeć pod link  https://www.facebook.com/przedszkolnepomyslyPP/posts/619832661939659 znajdują się tam cenne wskazówki do tego jak utrwalać z dzieckiem litery i ćwiczyć czytanie 🙂

JEŻYKI

  1. KARTY PRACY str. 8 i 9:  https://podrecznikarnia.pl/images/3-latki/pliki/3-latek_cz3_wiosna_06_www.pdf  – są to karty pracy przeznaczone dla 3-latków.

KARTY PRACY dla 4-latka dostępne są pod linkiem (strona 8 i 9):  http://drive.google.com/open?id=1N6I92F2VtKppSXyJi02UobXIH_9Patbk

2. ZAGADKI SŁOWNE – zwierzęta mieszkające na wsi.

Jestem, różowa, tłusta i kwiczę
kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę. (ŚWINIA)                       

Ptak jest ze mnie kolorowy
i gilgotać wciąż gotowy. (INDYK)          

Ma skrzydełka dwa
mówi „kwa, kwa, kwa”.  (KACZKA)

Spotkasz go w stajni albo zagrodzie,
a jego ogon zawsze jest w modzie. (KOŃ)                

Mogę gdy zechcę, dać dla człowieka
nawet wiaderko pysznego mleka. (KROWA)

Za każde jajko, małe i duże,
podziękuj proszę gdaczącej… (KURZE)

Jestem biała, jak wąż syczę,
tyle razy, że nie zliczę.
Lubię chodzić gęsiego
czy wiesz kim jestem kolego? (GĘŚ)

Mam na sobie same loczki
futro białe jak obłoczki,
a gdy czegoś mi się chce
mówię tylko: „be, be, be”. (OWCA)     

3. NAUKA ROZPOZNAWANIA ZWIERZĄT GOSPODARSKICH i ich odgłosów z animacją:   https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

4. PRACA PLASTYCZNA zgodna z tematyką tygodniową. Inspiracje można zaczerpnąć w internecie lub skorzystać z dwóch propozycji:

– świnki wyklejane papierem kolorowym (najlepiej, aby dzieci najpierw narwały sobie karteczek, a następnie je przyklejały)

– baranki wyklejane kuleczkami z waty, bibuły…


5. ZABAWY RUCHOWE – karty ruchowe ze zwierzątkami.

Jeśli mają Państwo drukarkę, można karty wydrukować lub pokazywać z telefonu. Wykonujemy zabawy zgodnie z poleceniem.

https://www.dzieckiembadz.pl/2018/04/zwierzeta-na-wsi-karty-ruchowe.html

6. AKTYWNOŚĆ DLA DZIECI CHĘTNYCH

Wprowadzamy naukę cyferek. Na liście do poznania jest cyfra 3.

Korzystamy z tych kart pracy (natomiast proszę nie wybiegać w przyszłość i wykonać tylko zalecane karty czyli w tym tygodniu będzie to cyfra 3). Ćwiczymy przeliczanie w zakresie 3-latki do 5., a 4-latki do 10.

http://www.kreatywniewdomu.pl/2015/09/uczymy-sie-liczyc-karty-z-cyframi.html

gorki