„Kolorowe kredki”

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o kolorach.

Staraliśmy się zapamiętać ich nazwy, przez segregowanie różnych przedmiotów do obręczy, udział w zabawach z chustą animacyjną czy kolorowymi wstążkami i piłkami.

DSC04063

DSC04064

DSC04065

Próbowaliśmy wyczarować własną tęczę, przy użyciu lusterka, przeźroczystego naczynia z wodą, latarki i białej ściany/kartki. Określaliśmy, jakie ma kolory.

DSC04060

Wyczarowaliśmy kolor pomarańczowy, fioletowy i zielony, wrzucając kawałki bibuły, do naczynia z wodą.

DSC04077 DSC04079DSC04080 DSC04082 DSC04085 DSC04099 DSC04104 DSC04108

Badaliśmy przenikanie kolorów, przez malowanie wodą bibuły o różnej barwie.

Tworzyliśmy kolorowe parasole, z papierowych kółek składanych na połowę i przyklejaliśmy je, na malowany wcześniej podkład.

kolorowe-kredki-likely-pl-fc9b3ce1

Poznaliśmy piosenkę „Kolorowe kredki”, która została zilustrowana emblematami.

Kolorowe kredki
w pudełeczku noszę.
Kolorowe kredki
bardzo lubią mnie.
Kolorowe kredki,
kiedy je poproszę,
namalują wszystko,
to co chcę.

Namalują domek.
I na płocie kota.
I wesołe słonko
na pochmurne dni.
A gdy w Kosmos lecieć
przyjdzie mi ochota,
prawdziwą rakietę
namalują mi.
O!

Kolorowe kredki
w pudełeczku noszę.
Kolorowe kredki
bardzo lubią mnie.
Kolorowe kredki,
kiedy je poproszę,
namalują wszystko,
to co chcę.

Kiedy jestem smutny,
zawsze mnie pocieszą,
siadamy przy stole
i one, i ja.
Malują cudaki:
małpkę taką śmieszną,
słonia na huśtawce
i w rakiecie lwa.
O!

gorki