Angielski u Skrzatów i Chochlików – marzec

Głównym tematem naszych marcowych zajęć w dwóch najstarszych grupach było jedzenie – FOOD.
Uczyliśmy się zadawać pytania, co lubimy:
Do you like … apples? Yes, I do. / No, I don’t.
W utrwaleniu tej struktury pomogła nam ulubiona przez dzieci piosenka, w której poznaliśmy poniższe słowa:
„Do you like…?” „Yes, I do.” „No, I don’t.” „Yucky!” Broccoli, ice cream, donuts, juice, popcorn, pizza,bananas, soup).

Pytaliśmy także o to, czy jesteśmy głodni. Przykładową lekcję w wykorzystaniem piosenki „Are you hungry? można obejrzeć tutaj:

 

Poznane słownictwo: „Are you hungry?” „Yes, I am.” „I’m full!” Foods (banana, watermelon, french fries/chips, spaghetti, ice cream).

Nazwy owoców (m.in. apples, bananas, oranges, grapes, strawberries, water melon) utrwalaliśmy grając np. w grę:
Apples, apples 1,2,3. One for you. One for me. One for someone I can see. Śpiewaliśmy także melodyjne yummy, yummy piosenki, np.

 

Bardzo podobała nam się również gra, w czasie której poszukiwaliśmy zaginionych ciastek: Who took the cookie??

A gdy mieliśmy ochotę trochę się poruszać w rytm ziemniakowej piosenki przy okazji ćwicząc liczenie śpiewaliśmy to:

 

U Chochlików rozszerzyliśmy słownictwo związane z jedzeniem ucząc  się rymowanki:

I like chicken, I like bread.
I like cheese, I like eggs.

I like chocolate. I like tea.
I like you. Do you like me?

a także śpiewaliśmy piosenkę:

I Am Hungry Song (Dream English)

I’m hungry!
Do you like bread? Yes, I do!
Do you like cheese? No, I don’t!
Do you like cookies? Yes, I do!
Do you like eggs? No, I don’t!

I’m hungry (repeat)

Do you like fruit? Yes, I do!
Do you like ham? No, I don’t!
Do you like vegetables? Yes, I do!
Do you like juice? No, I don’t!

I’m hungry (repeat)

Do you like milk? Yes, I do!
Do you like tuna? No, I don’t!

Do you like water? Yes, I do!
Do you like soda? No, I don’t!

 Piosenkę można bezpłatnie pobrać tutaj: http://www.dreamenglish.com/iamhungrysong

 

cookie_friends-picnic_story.png

Nie zapomnieliśmy także o Cookim i jego przyjaciołach. Za nami kolejne rozdziały z części A oraz B. Przypomnieliśmy sobie jak to Cookie, Lulu i Densel piekli ciasto, a także co się wydarzyło, gdy szli zorganizować piknik.

Poznane podstawowe słownictwo z części A – Unit 6 „FOOD”: chocolate, ice – cream, cake, apples, bananas, fish, fridge.
I like.. I don’t like… Let’s make a cake. How about… fish?
Piosenka „Food chant” do posłuchania tutaj. A historia o słynnym cieście z bananami, czekoladą, lodami i … rybą tutaj.

W rozdziale 6 części B „PICNIC” podstawowe słownictwo to: melon, cherries, chicken, sandwiches, yoghurt, milkshake. Melon for a picnic. Let’s have a picnic. What have we got for our picnic? We have got sandwiches! I’m not hungry.

Historię wyprawy na piknik można obejrzeć tutaj 🙂

Mieliśmy także ogromną przyjemność zapoznać się z fantastycznymi książkami:

„The Very Hungry Caterpillar” Eric Carle

„Handa’s surprise” Eileen Browne

 See you!

gorki