Angielski u Elfów

Elfiki w tym roku dalej uczą się z kotkiem Cookie,  korzystając z ostatniej części kursu „Cookie & Friends B”. Za nami 2 miesiące nauki, w czasie których udało nam się utrwalić dotychczas zdobyte i nowo poznane słownictwo z tematów takich jak: czasowniki ruchu, emocje, liczby (1-10), kolory, przeciwieństwa, rodzina, pogoda i części ciała. To naprawdę dużo, ale dzieci fajnie sobie radzą i mam nadzieję dobrze się bawią 🙂

Aby odpowiadając na pytanie „How are you?” móc powiedzieć więcej niż „I’m fine” witamy się piosenką „Hello” z programu Super Simple Learning.

Ale nie tylko „Hello” rozbrzmiewa na początku zajęć. Poznaliśmy również piosenkę „Shake” Patty Shukla, dzięki której melodyjnie rozpoczynamy zajęcia i powtarzamy jednocześnie nazwy części ciała.

Cały czas śpiewamy piosenki z poprzedniego roku, które pozwalają nam się trochę poruszać i powtórzyć na przykład czasowniki ruchu, czy przeciwieństwa: „We all fall down”, „Walking, walking”, „Make a circle”. Piosenki można znaleźć w internecie wpisując tytuł na YouTube na kanale Super Simple Songs. Do piosenki „Open shut them” dodaliśmy nowe przeciwieństwa” hot/cold, day/nighy, happy/sad, czy dirty/clean. Te dwa ostatnie przymiotniki ćwiczymy również śpiewając piosenkę o myciu rączek (idąc do łazienki myć rączki, które pobrudziła nam wcześniej pani:-)

Look at my dirty hands, dirty hands, dirty hands.
Look at my dirty hands. Yuk, Yuk, Yuk!
This is the way I wash my hands, wash my hands, wash my hands.
This is the way I wash my hands. Wash, wash, wash!
Look at my clean hands, clean hands, clean hands.
Look at my clean hands. Clean, clean, clean!”

W październiku głównymi tematami zajęć była pogoda i rodzina. Śpiewaliśmy piosenki:

Słownictwa uczymy się nie tylko dzięki piosenkom. Gramy także w różne gry, wykorzystując np. karty obrazkowe. Tutaj – wieża z rodziny sów 🙂

20151007_081759

Z podręcznika Cookie & Friends przerobiliśmy Unit 1 – Family, gdzie zapoznaliśmy się z piosenką „Family Song” oraz historią małej sówki Baby Owl, która szukała mamy. Dzięki historyjce rozumiemy co oznaczają zdania:

„Who’s this?”, „Hello, Baby owl!”, „Are you my mummy?”, „No, I’m not your mummy, I’m your brother/sister/daddy. Udało nam się nawet odegrać mini przedstawienie z udziałem dzieci jako The owl family 🙂

Części ciała utrwalaliśmy dzięki zabawom ruchowym oraz piosenkom:

Przeczytaliśmy także książki: „From Head to Toe” E. Carle
From-head-to-toe from head to toe2

„5 little monkeys jumping on the bed” E. Christelow.
Five-little-monkeys-jumping-on-the-bed monkeys4

Bye!

 

 

gorki