Dzień Pluszowego Misia – Chochliki
Dzień Pluszowego Misia był dla Chochlików pełen wrażeń i zabaw.
Rozpoczęliśmy od gimnastyki, w której towarzyszyły nam nasze pluszaki. Wspólnie ćwiczyliśmy, a następnie tańczyliśmy z naszymi misiami.
Po gimnastyce ogólnorozwojowej misie pomogły nam w dziecięcej matematyce. Uczyliśmy się wskazywać najmniejsze, największe misie z danego zbioru, używaliśmy pojęć większy niż.. mniejszy niż, szeregowaliśmy misie od największego do najmniejszego i odwrotnie. Dzieci dowiedziały się również, jak bez przeliczania możemy określić, w naszym przypadku których misiów jest więcej (łącząc w pary), jasno czy ciemnobrązowych.
Graliśmy również w misiowe memory. Najpierw ćwiczyliśmy naszą kreatywność i skojarzenia wymyślając imiona wszystkim misiom, przypomnieliśmy sobie również co oznacza w matematyce słowo „para” . Największą trudnością było jednak cierpliwe czekanie na swoją kolejkę w odgadywaniu par, ale i tutaj Chochliki spisały się na medal.
Dzieci wykonały także prace plastyczną – misiową pacynkę 🙂
Mając pacynki, mogliśmy pobawić się w misiowy teatrzyk.
Nie zabrakło zabaw typu „Stary niedźwiedź mocno śpi”, a w pewnym momencie mieliśmy nawet trzy niedźwiedzie 😉
Śpiewaliśmy piosenkę „Jadą, jadą misie”, czytaliśmy misiowe wierszyki oraz bajkę o Misiu Uszatku i jego przyjaciołach z podwórka.
Zwróciliśmy uwagę, że istnieją misie, które żyją w rzeczywistości (niedźwiedź brunatny, grizli, panda, koala, niedźwiedź polarny), odnajdywaliśmy na mapie miejsca ich występowania. A także wymieniliśmy misie z bajek (Kubuś Puchatek, Miś Uszatek, Miś Paddington, Troskliwe Misie, Gumisie, Miś Kolargol – tego znała tylko pani 😉
Na koniec wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie chochlikowych misiów!
To był bardzo miły misiowy dzień w naszym przedszkolu 🙂
AN