Angielski u Krasnali

Hello!

Wrzesień i październik to bardzo pracowite miesiące na naszych zajęciach z języka angielskiego, bo oprócz nowych tematów powtarzamy to, czego uczyliśmy się dotychczas. Cały czas bazujemy na kursie Captain Jack Plus, tylko teraz pracujemy z częścią 2.

Ale i tak to co lubimy najbardziej to piosenki Super Simple Songs, dostępne w formie teledysków dla dzieci na youtube – i jak zawsze zachęcam do oglądania!

We wrześniu przypomnieliśmy takie tematy jak (po wpisaniu tytułu piosenki do posłuchania i pośpiewania na kanale Super Simple Songs)

Powitania, pożegnania – „Hello!”, „Bye bye goodbye”.
Kolory, przeciwieństwa, liczenie w zakresie 1 – 20 – wiele różnych dostępnych piosenek do znalezienia na po hasłach „Opposites song”, „Numbers song”, „Colour song”.

Określaliśmy nasze samopoczucie i emocje, odpowiadaliśmy na pytanie How are you today? – przykładowe piosenki: „If you’re happy”, „Hello”, „5 little pumpkins”.

Przypomnieliśmy i poznaliśmy nazwy części ciała i twarzy, co było tematem przewodnim pierwszego rozdziału książki Captain Jack Plus 2 – „The Dragon” – gdzie w historyjce „The dragon story” Katie, Danny, Fluffy i Captain Jack spotkali ogromnego zielonego smoka. Odrysowaliśmy na szarym papierze sylwetę człowieka i udało nam się nazwać prawie 20 części ciała naszego ludzika 🙂
Oprócz tego śpiewaliśmy klasyczne piosenki nie zawsze w klasycznych wersjach 😉 np.

Uczyliśmy się rymowanki:

Two little eyes to look around.
Two little ears to hear each sound.

One little nose to smell what’s sweet.
One little mouth that likes to eat

Temat „Parts of the body” podsumowaliśmy zabawami z naszą ulubioną książką „From Head to Toe” Erica Carle’a.

Październik rozpoczęliśmy jesiennie. Przypomnieliśmy sobie nazwy pór roku śpiewając ukochaną przez większość dzieci piosenkę:

Poznawaliśmy słownictwo związane z tą porą roku (acorn, chestnut, tree, autumn leaves, jacket, hat, umbrella, it’s windy, it’s rainy, squirrel, hedgehog, pumpkin, apple, pear).
Wybraliśmy się na spacer, aby pozbierać  spadające liście z piosenką:

Graliśmy w grę „Who took the acorn from the acorn jar?” oraz gimnastykowaliśmy się ze strachem na wróble śpiewając przy tym piosenkę:

Do rozdziału drugiego książki Captain Jack 2 „In my classroom” w którym poznajemy nazwy przyborów szkolnych zaprowadził nas wyjątkowy niebieski kot z książki „Pete the cat. I love my white shoes”. Jeżeli na początku lub na końcu ulicy Świeżego usłyszycie Państwo „I love my white/red/blue/brown/wet shoes” – tak, to tylko my śpiewamy. Czasami może zbyt głośno, ale o to przecież chodzi, żeby nie bać się mówić w obcym języku 😉

W naszej klasie potrafimy nazwać już to co nas otacza, np. floor, ceiling, door, window, table, chair, carpet śpiewając rymowankę:

Everybody take a seat x3 on the floor.
Not on the ceiling, not on the window, not on the door.
Everybody take a seat, on the floor.

Poznajemy nazwy przedmiotów szkolnych: book, notebook, pencil, crayon, rubber, pencil case, backpack/school bag, pen. Zapoznajemy się z poleceniami: line up, hands up, sit down, stand up, open your book, draw with your pencil, colour with your crayon,  etc.
Śpiewamy niestety niedostępną na youtube piosenkę „In my classroom” – ale już niedługo dzieci same ją zaśpiewają 🙂

Dodatkowo uczymy się prosić o rożne rzeczy i dziękować za ich otrzymanie w dialogach typu:
– Can I have a pencil, please?
– Here you are.
– Thank you.
Zwracamy uwagę również na to, jak przydatne jest to zdanie w wielu innych sytuacjach np. kupując bilet czy puszkę pepsi – będąc np. na wakacjach za granicą 🙂

 

gorki