Angielski u Chochlików

Chochliki z uśmiechem i entuzjazmem uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego. Bardzo lubią kotka o imieniu Cookie, który towarzyszy nam w zabawach.
CookieCookie ma też przyjaciółkę kangurzycę, Lulu the kangaroo 🙂

luluZajęcia rozpoczynamy piosenkę. Znamy już dwie hello songs. Jedna z nich to piosenki z książki „Cookie and Friends” Starter:

„Hello song”
Hello, hello, girls and boys,
Hello, hello girls and boys.
Hello, hello,
Hello! It’s English time.
Stand up! Stretch!
And skip with me…!
Skip, skip, skip to the tree.
Skip, skip, skip to the tree.
Skip, skip, to the tree,
Skip to the tree and sing with me.

A druga to jedna z Super Simple Songs, którą śpiewamy i oczywiście pokazujemy (jak wszystkie nasze piosenki póki co) 🙂

Bardzo lubimy piosenki ruchowe, więc z chęcią śpiewamy i tańczymy przy takich piosenkach, ucząc się przy okazji kilku podstawowych przeciwieństw: big/small, up/down, sit down/stand up, slow/fast, in/out.

Wyjątkowo lubimy także piosenkę „Open Shut them”, gdzie poznajemy kolejne przeciwieństwa:

Z chęcią mówimy i pokazujemy też rymowankę „Roly Poly”:

„Roly Poly”
Roly Poly in, in, in.
Roly poly out, out, out.
Roly poly veeeeery slooooowly.
Roly poly fast, fast, fast..

Roly Poly up, up, up.
Roly poly down, down, down. Roly poly clap, clap, clap.
Roly, poly hands behind your back.

Poznaliśmy  podstawowe nazwy części ciała np: hands – dłonie, feet – stopy, head – głowa, tummy – brzuszek, eyes – oczy. Aby dobrze zapamiętać ich nazwy bawimy się np. w zabawę: fast/slowly, np. Stamp your feet as slowly as you can, stamp your feet as fast as you can! Clap your hands as slowly as you can, clap your hands as fast as you can. Tickle your tummy.. Nod your head.. Śpiewamy także piosenkę:

„Clap hands song”
Let everyone clap hands like me.
Let everyone clap hands like me.
Come, come to my tree.
Come, come play with me.
Let everyone jump up like me.
Let everyone jump up like me.
Come, come to my tree.
Come, come play with me
dance / stamp feet / sit down.

Poznaliśmy cztery podstawowe kolory:
red/yellow/blue/green, śpiewając m.in. piosenkę o kolorowych piłeczkach czy bawiąc się kartami z kolorowymi balonami. Przeczytaliśmy po angielsku, a raczej naciskaliśmy, potrząsaliśmy, dmuchaliśmy również książkę „Press Here” (Naciśnij mnie) Herve Tullet.

herv-tullet-nacisnijW październiku uczyliśmy się natomiast  podstawowych słów określających pogodę, poznaliśmy także sympatyczne pająki (big spider, small spider and happy spider) 🙂
Piosenki z podręcznika Cookie and Friends Starter, Unit 1 Sun and Rain:

„Little spider song”
Little, little spider.

Up the tree.
Little, little spider.
Up the tree.
Rain, rain, rain.
Rain on me.
Little, little spider.
Down the tree.
Little, little spider.
Down the tree.
Little, little spider.
Down the tree.
Sun, sun, sun.
Shine on me.
Little, little spider.
Up the tree.

„Sit down”
Sit down, sit down it’s the rain x3
Jump up, jump up it’s the sun x3
Hide, hide it’s a spider! x3

A jak o pająkach mowa, to poznaliśmy także historię o bardzo zapracowanym pająku czytając książkę „The Very Busy Spider” Erica Carla. Do książeczki będziemy jeszcze wracać, szczególnie podoba nam się w niej to, że możemy poczuć paluszkami jak pajączek plecie swoją pajęczynę.

busy-spider

Chochliki pięknie śpiewają także piosenkę „Hot Sun” z książki „I can sing in English” Terence Clark-Ward.

„Hot sun”
Sun, sun, hot sun – wachlujemy się rączkami i pokazujemy słoneczko
Rain, rain, cold rain – trzęsiemy się  i pokazujemy padający deszcz
Sky, sky blue sky – wskazujemy na błękitne niebo
Snow, snow white snow – pokazujemy rączkami jak pada śnieg

Pozdrawiam i zachęcam do wspólnego oglądanie, słuchania i śpiewania razem z dziećmi 🙂

AN

 

 

 

 

gorki