Angielski u Skrzatów w maju i czerwcu

W maju rozpoczęliśmy kolejny rozdział z książki Captain Jack 2, w którym poznawaliśmy nazwy zawodów (Unit 7). Poznaliśmy takie zawody jak: policeman, cook, hairdresser, doctor, teacher, footballer, a także dodane przez panią: farmer, singer, painter, photographer, pilot. Uczyliśmy się mówić kim jesteśmy „I’m a (teacher), a także ćwiczyliśmy proszenie o pomoc: Can you help me please?! Yes, I can. wczuwając się w różne sytuacje, które mogą nam się przytrafić np. na zagranicznej wycieczce. Mówiliśmy również o tym, kim chcemy zostać jak dorośniemy.. I want to be a fireman! Kilka naszych pomysłów można znaleźć na tegorocznym tablo 🙂 Piosenki z rozdziału 7 znajdują się na CD.

Obejrzeliśmy nawiązujący do tematu film, w którym poznaliśmy nazwy kolejnych zawodów:

W ramach przygotowań do Dnia Rodziny uczyliśmy się piosenek na tę okazję:

A także przesyłaliśmy buziaki i uściski naszym rodzicom 🙂

Przypomnieliśmy sobie także zeszłoroczne piosenki:

oraz Happy Mothers Day od Dream English http://www.dreamenglish.com/mp3/mothersday.mp3

Przeczytaliśmy również piękne książki „My Mum” oraz „My Dad”, które napisał Anthony Browne.

mymum  my-dad

Przeczytaliśmy również i wysłuchaliśmy historii małej Moniki, która bardzo zapragnęła mieć księżyc w książce „Papa, please get the Moon for me” by Eric Carle.

Książkę w formie bajki, można obejrzeć tutaj:

Ostatni tydzień maja upłynął nam pod znakiem poznawania nazw środków transportu, czyli rozpoczęliśmy kolejny rozdział (Unit 8).

Kluczowe słownictwo z rozdziału to: bike, helicopter, train, car, ship, plane, ale dodaliśmy jeszcze bus, boat, scooter, motorbike, helicopter, lorry/truck, taxi cab, tractor. Rozpoznawaliśmy pojazdy po usłyszanych dźwiękach, graliśmy w memory oraz bingo. Dzieliliśmy pojazdy wg tego gdzie się poruszają: on land, in the air, on the sea. Zamienialiśmy się w samoloty/rowery (Let’s be a car). Mówiliśmy czym będziemy jechać: Let’s go by bus. Let’s ride a bike.
Określaliśmy co jest szybkie, co jest wolne. Słuchaliśmy historii z książki o wyścigu, a także podróżowaliśmy autobusem śpiewając klasyczną piosenkę: „The wheels on the bus”

Przeczytaliśmy kolejną książkę:

downbythestation

I zaśpiewaliśmy piosenkę:

Obejrzeliśmy także filmy z kanału WOW English, np.

Czerwiec to czas na powtórzenia.

Gdy za bardzo rozrabialiśmy… liczyliśmy do 100 😉

Uczyliśmy się także wskazywać godzinę na zegarze:

zegar
What time is it? It’s 2 o’clock.

Polecam kanał Super Simple Songs, aby przypomnieć piosenki o zwierzętach, a także inne piosenki i rymowanki:

https://www.youtube.com/user/SuperSimpleSongs np.

Na koniec poznaliśmy nazwy miejsc, gdzie np. możemy spędzić wakacje 🙂

places

I to tyle.. i aż tyle 🙂

Dziękuję pięknie za spędzony wspólnie czas, dzieciom życzę powodzenia w nowych szkołach (szczególnie na lekcjach języka angielskiego) 🙂

it-was-lovely-to-meet-you-we-hope-to-see-you-again-soon

 

gorki