Na wiejskim podwórku

W tym tygodniu zapraszamy wszystkie dzieci na wiejskie podwórko. Zamknijcie oczy i posłuchajcie odgłosów różnych zwierząt.Spróbujcie odgadnąć ich nazwy.

Odgłosy zwierząt – ćwiczenia słuchowe

Na początek włączamy filmik, tak aby dziecko go nie widziało i spróbowało tylko po wydawanych dźwiękach rozpoznać zwierzątka z wiejskiego podwórka. Następnie oglądając filmik sprawdzamy czy wszystkie odgłosy zostały prawidłowo odgadnięte. Jest to wspaniała zabawa którą dzieci bardzo lubiły w przedszkolu, więc zachęcamy 

Czyj to głos?

Brawo, na pewno odgadliście! Spróbujcie teraz dopasować odgłosy do ilustracji zwierząt.

Kaczuszki”

A teraz jedna z bardziej ulubionych zabaw tanecznych dzieci przy piosence „Kaczuszki”. Układ taneczny jest wszystkim dobrze znany więc zapraszamy do wesołego tańca.

Kaczuszki

Kaczuszki – ten wyraz rozpoczyna się głoską „K”. Czy potraficie odnaleźć inne wiejskie zwierzęta, których nazwa rozpoczyna się tą głoską? odnajdźcie je na rysunku i pokolorujcie.

Gdacze kura: ko, ko, ko”

Słuchając poniższej piosenki można zilustrować ruchem jej treść lub stworzyć własny układ taneczny do tego żartobliwego utworu.

Zapraszamy

Poznaliście mnóstwo zwierząt z wiejskiego podwórka. Czy potraficie je podpisać? Spróbujcie utworzyć ich nazwy z rozsypanki literowej.

Podpisz obrazki

Na wiejskim podwórku – zajęcia matematyczne inspirowane fragmentem wiersza W. Chotomskiej „Kaczki Siedmioraczki”

Najpierw zapoznajemy dziecko z treścią wiersza.

Kaczki Siedmioraczki

Były sobie kaczki, kaczki przedszkolaczki. Pierwsza zobaczyła na krzaczkach ślimaczka. Weszła między krzaczki – i szukajcie kaczki. Druga chciała złowić na wędkę szczupaczka. Chlupnęło! Plusnęło! – i gdzie jest ta kaczka? Trzecia kaczka wiozła na taczce kabaczki. Kabaczki – bęc – z taczki – i nie widać kaczki. Teraz głośno kwaczą kaczki przedszkolaczki – Ten, kto nas odnalazł, dostanie buziaczki.

Odnajdywanie ukrytych sylwet kaczek

Na brązowej krepinie lub materiale tak aby dziecko nie widziało, układamy sylwety czterech krzewów a na jednym dodatkowo sylwetę ślimaka, po drugiej stronie z niebieskiej krepiny formułujemy staw a po środku umieszczamy sylwetę taczki z kabaczkami. Pod krzaczkami, stawem i taczką umieszczamy sylwety kaczek (po jednej). Dziecko ma za zadanie odnaleźć ukryte kaczki zgodnie z treścią wiersza i ułożyć je obok siebie. Następnie możemy zadać pytania: „Gdzie schowała się pierwsza kaczka?” „Co chciała zrobić druga kaczka?” „Co wiozła na taczce trzecia kaczka?” .

Odnajdywanie pozostałych kaczek

Rozpoczynamy od informacji dla dziecka, że pod pozostałymi krzewami również znajdują się kaczki i trzeba je odnaleźć , układając ich sylwety razem z wcześniejszymi. Przeliczamy ile razem jest kaczek i układamy działanie matematyczne do przedstawionej sytuacji: 3 + 3 = 6

Więcej czy mniej

Wykorzystując wcześniejsze sylwety kaczek i wykonując do tego jeszcze trzy sylwety gęsi, układamy je obok siebie. Przeliczamy ile jest kaczek a ile gęsi, układając pod sylwetami zwierząt kartoniki z odpowiednimi liczbami oraz ze znakiem > lub < i wychodzi nam taki zapis 6>3 lub 3<6

Zapraszamy do wykonania wiejskiego podwórka techniką płaskiego origami z kółek różnej wielkości i koloru. Oto kilka przykładów, które mogą być inspiracją do tworzenia własnych kompozycji

Zwierzaki z wiejskiego podwórka

Dla Skrzatów przygotowałyśmy jeszcze jedno, bardzo trudne zadanie.

Miłej zabawy na wiejskim podwórku! Pani Marzenka i Pani Danusia.

gorki