![](http://bajlandia.edu.pl/wp-content/themes/bajlandia/img/content_top.jpg)
Na wiejskim podwórku
![](http://bajlandia.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/obraz-5.png)
W tym tygodniu zapraszamy wszystkie dzieci na wiejskie podwórko. Zamknijcie oczy i posłuchajcie odgłosów różnych zwierząt.Spróbujcie odgadnąć ich nazwy.
Odgłosy zwierząt – ćwiczenia słuchowe
Na początek włączamy filmik, tak aby dziecko go nie widziało i spróbowało tylko po wydawanych dźwiękach rozpoznać zwierzątka z wiejskiego podwórka. Następnie oglądając filmik sprawdzamy czy wszystkie odgłosy zostały prawidłowo odgadnięte. Jest to wspaniała zabawa którą dzieci bardzo lubiły w przedszkolu, więc zachęcamy
Brawo, na pewno odgadliście! Spróbujcie teraz dopasować odgłosy do ilustracji zwierząt.
![](http://bajlandia.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/obraz-6-1024x682.png)
„Kaczuszki”
A teraz jedna z bardziej ulubionych zabaw tanecznych dzieci przy piosence „Kaczuszki”. Układ taneczny jest wszystkim dobrze znany więc zapraszamy do wesołego tańca.
Kaczuszki – ten wyraz rozpoczyna się głoską „K”. Czy potraficie odnaleźć inne wiejskie zwierzęta, których nazwa rozpoczyna się tą głoską? odnajdźcie je na rysunku i pokolorujcie.
![](http://bajlandia.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/obraz-7.png)
„Gdacze kura: ko, ko, ko”
Słuchając poniższej piosenki można zilustrować ruchem jej treść lub stworzyć własny układ taneczny do tego żartobliwego utworu.
Zapraszamy
Poznaliście mnóstwo zwierząt z wiejskiego podwórka. Czy potraficie je podpisać? Spróbujcie utworzyć ich nazwy z rozsypanki literowej.
![](http://bajlandia.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/obraz-8-745x1024.png)
Na wiejskim podwórku – zajęcia matematyczne inspirowane fragmentem wiersza W. Chotomskiej „Kaczki Siedmioraczki”
Najpierw zapoznajemy dziecko z treścią wiersza.
Kaczki Siedmioraczki
Były sobie kaczki, kaczki przedszkolaczki. Pierwsza zobaczyła na krzaczkach ślimaczka. Weszła między krzaczki – i szukajcie kaczki. Druga chciała złowić na wędkę szczupaczka. Chlupnęło! Plusnęło! – i gdzie jest ta kaczka? Trzecia kaczka wiozła na taczce kabaczki. Kabaczki – bęc – z taczki – i nie widać kaczki. Teraz głośno kwaczą kaczki przedszkolaczki – Ten, kto nas odnalazł, dostanie buziaczki.
![](http://bajlandia.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/obraz-9-1024x469.png)
Odnajdywanie ukrytych sylwet kaczek
Na brązowej krepinie lub materiale tak aby dziecko nie widziało, układamy sylwety czterech krzewów a na jednym dodatkowo sylwetę ślimaka, po drugiej stronie z niebieskiej krepiny formułujemy staw a po środku umieszczamy sylwetę taczki z kabaczkami. Pod krzaczkami, stawem i taczką umieszczamy sylwety kaczek (po jednej). Dziecko ma za zadanie odnaleźć ukryte kaczki zgodnie z treścią wiersza i ułożyć je obok siebie. Następnie możemy zadać pytania: „Gdzie schowała się pierwsza kaczka?” „Co chciała zrobić druga kaczka?” „Co wiozła na taczce trzecia kaczka?” .
Odnajdywanie pozostałych kaczek
Rozpoczynamy od informacji dla dziecka, że pod pozostałymi krzewami również znajdują się kaczki i trzeba je odnaleźć , układając ich sylwety razem z wcześniejszymi. Przeliczamy ile razem jest kaczek i układamy działanie matematyczne do przedstawionej sytuacji: 3 + 3 = 6
Więcej czy mniej
Wykorzystując wcześniejsze sylwety kaczek i wykonując do tego jeszcze trzy sylwety gęsi, układamy je obok siebie. Przeliczamy ile jest kaczek a ile gęsi, układając pod sylwetami zwierząt kartoniki z odpowiednimi liczbami oraz ze znakiem > lub < i wychodzi nam taki zapis 6>3 lub 3<6
Zapraszamy do wykonania wiejskiego podwórka techniką płaskiego origami z kółek różnej wielkości i koloru. Oto kilka przykładów, które mogą być inspiracją do tworzenia własnych kompozycji
![](http://bajlandia.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/obraz-10-1024x1024.png)
Dla Skrzatów przygotowałyśmy jeszcze jedno, bardzo trudne zadanie.
![](http://bajlandia.edu.pl/wp-content/uploads/2020/04/obraz-11-763x1024.png)
Miłej zabawy na wiejskim podwórku! Pani Marzenka i Pani Danusia.
![gorki](http://bajlandia.edu.pl/wp-content/themes/bajlandia/img/gorki.jpg)