Farm animals
W tym tygodniu zachęcamy do poszerzenia słownictwa związanego z „farm animals”.
Na początek proponujemy obejrzeć krótkie filmiki ze Stevem, który zabierze dzieci na farmę i poszukując swojego cienia, zapozna ze słownictwem związanym z farmą i mieszkającymi na niej zwierzętami.
W celu utrwalenia słownictwa, proponujemy kilka popularnych piosenek:
Druga propozycja utrwali nie tylko słownictwo, ale przypomni również odgłosy zwierząt.
Trzeci utwór to propozycja, która zachęca dzieci do powtarzania słów piosenki wraz z odgłosami. Pierwsza część jest bardzo wolna. Najpierw fragment piosenki śpiewają zwierzęta, a następnie zadaniem dzieci jest powtórzyć dany fragment samodzielnie. W drugiej części tempo jest troszkę szybsze. Proponujemy też dołączyć do tego ruchy, obrazujące dane zwierzątko.
Kolejne dwa utwory, to gra w rozpoznawanie odgłosów:
Omawiając zwierzątka wiejskie, nie może oczywiście zabraknąć piosenki „Old McDonald”. Jednak tym razem proponujemy trochę inną wersję, łączącą piosenkę ze zgadywanką, a także zawierającą wersję karaoke.
Następna propozycja to bardzo lubiana przez starsze przedszkolaki gra „Who took the cookie from the cookie jar?” w wersji „farm”. Propozycje realizacji są różne. Do gry starszaki mogą narysować postacie wiejskich zwierzątek, które zawarte są w piosence czyli: pig, horse, rooster, sheep, cow and mouse i potraktować je jako towarzyszy w swojej zabawie. Należy przygotować tyle karteczek ile uczestników gry, ale tylko na jednej narysować ciasteczko lub każdemu zwierzątku można postawić talerzyk, a tylko pod jednym ukryć ciasteczko, które akurat posiadamy w domu. Wówczas w grę dziecko może bawić się samodzielnie. Jeżeli w domu jest więcej członków rodziny, można każdemu przyporządkować daną postać zwierzątka i wspólnie powtarzać rymowankę, odszukując osoby(a właściwie zwierzątka) która zjadła nasze ciasteczko.
Pod poniższym linkiem, można pobrać grę farm memory oraz „up and down”. Instrukcja gry jest podana na stronie.
Poniżej znajdują się dwa pliki PDF w wersji czarno-białej oraz kolorowej. Zawierają one stodołę oraz zwierzątka, które można wydrukować lub stworzyć samodzielnie podobne, na wzór tych podanych w pliku. Należy wyciąć elementy zaznaczone na czerwono. Następnie wkładamy zwierzątka do stodoły i dziecko może wg litery(która wystaje w górnym kwadraciku) odgadywać, które zwierzątko się w niej ukryło „Who is hiding in the barn?”. Obrazki można wykorzystać także do zabawy przy wcześniej podanych utworach.
http://kizclub.com/craft/farm/farm.pdf
http://kizclub.com/craft/farm/farm(C).pdf Kolejna propozycja to gra, utrwalająca nazwy nie tylko zwierząt wiejskich, ale także dzikich. Potrzebne będą obrazki zwierząt, które podane są w pliku poniżej oraz stodoła z 6 okienkami. Karty rozkładamy obrazkami do dołu. Każdy z graczy losuje po jednym obrazku i próbuje nazwać wybrane zwierzę. Jeśli jest to zwierzę z wiejskiego podwórka, kładzie je na jednym z okienek w stodole. Jeśli natomiast gracz wylosował dzikie zwierzę, odkłada kartę na stół. W momencie wyboru farmera, gracz musi odłożyć jedno ze zwierząt, ze stodoły na stół, do wspólnej puli. Wygrywa osoba, która jako pierwsza zapełni 6 pól w swojej stodole. Grę można pobrać pod tym linkiem: https://drive.google.com/drive/folders/0B56xGgnwNS_xRE5zUS16ZjJXWW8
Na koniec, podajemy kilka propozycji zadań do druku. Prosimy, aby pamiętali Państwo, że zadania nie są obowiązkowe. To jedynie propozycja, którą należy dostosować do własnych możliwości technicznych.
https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/03/farm-animals-match-the-words.pdf
https://easyenglishland.files.wordpress.com/2020/03/farm-animals-word-search-6-latki.pdf