Wiosna na wsi.
Witajcie dzieciaki – wyschnęły wam ubranka po wczorajszym śmingusie – dyngusie?!;) Zapraszamy was na zajęcia do wiejsiej zagrody. Zapewne napotkalibyśmy tam i te kwiaty – czy to żonkile czy narcyzy? Tak, narcyzy, a żonkil to nazwa tylko żółtego narcyza!
Elfy – zapraszamy do zapoznania się z filmem o zwierzętach występujących w wiejskiej zagrodzie. Hm… spróbujcie policzyć ile zwierząt zostanie przedstawionych?:
Z pewnością szybko rozwiązaliście zadania na końcu nagrania, więc zapraszamy was do kolejnej zabawy. Razem z bliskimi sprawdzcie się w tej zabawie ortofonicznej. Postarajcie się wyraźnie wszystko powiedzieć:
„W zagrodzie Małgosi”
E. Michałkowska
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.
Świetnie! A w kolejnej zabawie rozruszamy nasze paluszki. Poproście rodziców o włóczkę (lub wstążkę) i kartkę papieru. A oto zadanie:
Spróbuj nawinąć włóczke na złożoną kartkę. Z początkiem zadania pomogą wam bliscy, ale do końca kawałka włóczki pracujcie sami. A dlaczego wybrałyśmy do naszych zadań włóczkę? Tak, jest to produkt, który można pozyskać z wełny np.: owcy. Uff, to odpocznijcie trochę i przypomnijcie sobie jak produkowane jest mleczko? -kolejny produkt, który ludzie pozyskują od zwierząt:
Elfy – tyle już wiecie! Brawo. Zapraszamy do kolejnego zadania, w którym musicie bardzo uważnie sluchać! Pomasujcie uszy i powiedzcie bliskim co to za wyraz? (Rozwijamy słuch fonematyczny dziecka poprzez sylabowanie wyrazów od tyłu):
ko – mle (mleko),
nia – świ (świnia),
ko – jaj (jajko),
wa – kro (krowa),
ra – ku (kura).
Uff, i jak wam poszło? A jak wam pójdzie z tymi matematycznymi zadaniami? Kochani, kiedy mówimy o pionowych liniach to mamy na myśli linie biegnące z góry na dół , jak tu:
Ile widzicie pionowych linii na pierwszej, drugiej i trzeciej fotografii? O ile więcej jest linii na kolejnych zdjęciach? Tak, zbiory pionowych linii powiększają się o jedną w każdnym kolejnym zbiorze. Jakiego koloru nowe pionowe linie pojawiły się w drugim i trzecim zbiorze? Która linia jest najdłuższa w trzecim zbiorze? A która jest najkrótsza w drugim zbiorze? Czy niebieska pionowa linia w drugim zbiorze nadal jest najkrótszą linią w trzecim zbiorze?
Dobrze, a jak odwrócimy i „położymy” te linie to powiemy wtedy , że są ułożone poziomo:
W którym zbiorze jest najwięcej poziomo ułożonych linii? A który zbiór ma namniej elementów? O ile elementów zmiejsza się liczba w każdym kolejnym zbiorze?Które linie poziome pojawiają się w każdym zbiorze? Spróbujcie sami utworzyć zbiory linii poziomych lub pionowych z pasków pociętego papieru, kawałków włóczki lub innych rzeczy!
A może by tak coś jeszcze innego wyczarować z tych kawałków włóczki?
Jak widzicie wasze panie miały wyśmienitą zabawę;)
Elfiki, na koniec zapraszamy was do zabawy przy znanej nam piosence:) Mocno was ściskamy i mamy nadzieję, że szybko się spotkamy w naszej sali. Wasze wychowaczynie – Kasia i Ania.